18 februari 2016

Oeps nagel gebroken | Tips&Tricks




Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent. Vanavond heb je een leuk feestje, maar plots scheurt je nagel tot onder je 'french manicure' randje. Erg pijnlijk én vervelend. Mij overkwam dit vlak voordat ik een nail art tutorial wilde gaan maken, maar nog steeds loop ik met een (flink) kortere nagel. Omdat ik hier een super easy oplossing voor heb gevonden wilde ik deze graag met jullie delen!

Eerst probeerde ik mijn nagel te redden met een theezakje. Het klinkt gek, maar het werkt. Het enige nadeel is dat ik geen fan ben van nagellijm en mijn nagellijm was op. Dubbele pech dus. Toch heb ik het geprobeerd maar dan met behulp van nagellak. Dit hielp echter niet goed genoeg en daarom heb ik (na veel pijn in mijn hart) toch mijn nagel er voorzichtig afgescheurd - bij het schrijven van dit zinnetje voel ik weer een rilling over mijn rug gaan...

Filmpje over hoe je je gebroken nagel kunt repareren.



Daar zat ik dan met een gescheurde nagel en met het blok aan mijn been van toch een tutorial willen maken. Ik ging tussen mijn nail-art collectie snorren en vond (jawel) nep nagels. Dit was mijn redding! Alleen nu het opplakken nog. Ik wilde namelijk niet dat mijn nagels kapot gingen door een nagellijm - die ik overigens niet meer had. En toen zag ik het licht! Ik ging gewoon nagellak gebruiken. En zo ben ik op een nieuwe uitvinding gekomen.


Klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar wat heb je nodig?

- Gebroken nagel
- Nep nagel
- Transparante top-coat

Het doen van deze 'tutorial' is erg makkelijk, dus laat ik het maar snel vertellen.

(1)
(2)

(3)
Zorg er als eerste voor dat je nagel vetvrij is en dat je de juiste maat en lengte nep nagel hebt (1). Hierna neem je je top-coat en deze lak je iets dikker dan normaal op je gebroken nagel (2). Terwijl dat dit een beetje droogt aan de lucht neem je de nep nagel en daar lak je aan de onderkant ook wat dikker de top-coat. Ook de nagel laat je een beetje drogen (hierdoor plakt het sneller). Als je denkt dat de gelakte lagen plakkerig worden druk je de nep nagel stevig en op de juiste plek op je nagel (3). Laat dit nu goed drogen en klaar ben je! Nu alleen nog een mooi kleurtje er overheen en tadaa!

Kleur is Essie - Bell-Bottom Blues
Je ziet bijna geen verschil! En zo was dat ook tijdens het maken van mijn tutorial. Je moet wel nog steeds voorzichtig zijn, maar ik ben er vrijwel zeker van dat deze manier minder slecht is voor je nagels dan het gebruik van nagellijm.

Ik wil wel zeggen dat het niet de beste manier is aller tijden, maar als je even snel een oplossing zoekt is het prima. Toch vind ik het wel zo'n goede manier dat ik het graag met jullie wilde delen, want het is zeker een handige manier.

Q: Hoe ga jij om met een gebroken nagel?

3 opmerkingen:

  1. Super nice! Handig! Ik knip ze altijd af en vijl ze bij, en dan hopen dat 't snel weer aangroeit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat doe ik soms ook, maar ik raak steeds meer gehecht aan mijn lange nagels hihi :)

      Verwijderen
  2. Wat handig! Zelf hou ik mijn nagels vrij kort maar ik zal het in gedachten houden als het me wel een keer overkomt :) X

    BeantwoordenVerwijderen