18 mei 2016

Maizena nails | Yap or Crap



Ik volg veel nail art pagina's op Instagram, Facebook en YouTube. Nu kwam ik laatst een video tegen waarin ze het geliefde extreem matte effect (van de nagelstudio's) na maakte met behulp van maizena. Bij de video stond niet veel qua uitleg, maar ik probeerde goed te kijken naar wat er gedaan werd. Vandaag deel ik mijn bevindingen met jullie en kijk ik of het Yap or Crap is.

Wat is het idee? Het idee is dat je door middel van Maizena poeder je nagels mooi mat kunt krijgen. Het matte effect zag ik al zo vaak langs komen, maar dat waren voornamelijk acrylnagels. Nu ik dit op Instagram voorbij zag komen was ik gelijk benieuwd naar of het inderdaad ook werkte. Het idee is dat je je nagels lakt in de kleur die je wilt. Dit laat je niet drogen, maar je brengt er gelijk maizena poeder op aan (voorzichtig). Je geeft dit wat rust en vervolgens dip je je nagels in een glas met water en als het goed is blijft er een mat effect over.

Hier zie je screenshots van de video die ik gezien had.


In de video zag alles er heel gemakkelijk uit. Vandaar ook dat ik het graag wilde proberen. Hieronder kan je al mijn bevindingen lezen en zien!


Dit is wat je allemaal nodig hebt. Een base-coat, een nagellak kleur, maizena poeder en een beker met water. Later kwam ik er achter dat je het maizena poeder het beste aan kunt brengen met een wattenschijfje, dus die heb je ook nog nodig.


Eerst even een mooie base-coat lakken!


Voordat ik de maizena op mijn natte nagellak deed zorgde ik er voor dat ik genoeg laagjes gelakt had. In dit geval ging ik voor twee laagjes van deze KIKO nagellak kleur 7.


En hier dan mijn resultaat op een vinger. Ik heb het met verschillende nagels geprobeerd, want tijdens het proces kwam er steeds niet uit wat ik wilde/verwachtte. Het maizena poeder aanbrengen moest zeer secuur. Je mag natuurlijk niet op dat moment je nagellak beschadigen. Dit liet ik vervolgens even drogen. Na het drogen (voor zover je wist of het droog was of niet) veegde ik de vele maizena van mijn nagel en als laatste dipte ik mijn vinger nog in de beker met water. Bij elke nagel en elke manier kreeg ik het bovenstaande resultaat. Niet helemaal wat ik op de video te zien kreeg. Misschien heb ik het wel volledig fout gedaan, maar het kan ook dat deze truc voor geen ene meter werkt. En omdat ik het zo vaak geprobeerd heb ga ik toch voor het tweede.


Ik vind het heel erg jammer dat dit zo is uitgepakt. Ik had het zo vet gevonden namelijk! Het was namelijk wel erg mat na de maizena. Je krijgt door de maizena namelijk een mat fluffy effect. Dat effect was zeker wel goed gelukt, maar door het aanbrengen en afspoelen van de maizena kreeg je nagellak allemaal flubbers en hobbels (voornamelijk door het afspoelen). Erg zonde dus... Deze trick is voor mij dan ook een echte Crap... Maar we hebben niks te klagen, want je kan natuurlijk ook gewoon een matte nagellak of top-coat kopen! Laat maizena poeder maar gewoon in de keuken.

Q: Wat vind jij van deze maizena nails?


2 opmerkingen:

  1. Wauw, t ziet er idd super mooi uit! Jammer dat het niet is gelukt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik baal er ook echt van, want anders was het echt een gigantisch goede uitvinding! :D

      Verwijderen