15 juni 2016

Vakantie bestemming | Bloggers Favorites

Deze foto is in 2013 gemaakt op Skopelos - Griekenland.


Ja hoor, een nieuwe serie! In deze serie, die elke maand terug komt, laat ik over verschillende onderwerpen de favorieten van verschillende bloggers zien. Iedere blogger heeft een stukje geschreven en en foto meegestuurd. Benieuwd naar de favoriete vakantiebestemming van een aantal bloggers? Ik heb ze voor je op een rijtje gezet.

Piece of My Mind // Italië - Lago d’Orta


Italië is het helemaal voor mij! Ik heb een aantal favoriete regio's, maar de meest favoriet is toch wel de regio Piemonte! In deze regio ligt Lago d’Orta, het meer met het gelijknamige plaatsje Orta. Dit middeleeuwse plaatsje is héél bijzonder om zijn uitstraling en gemoedelijkheid. Met zijn zeer smalle straatjes, tal van knusse winkeltjes en het eiland waar je kunt lunchen en rondwandelen, is het een plek om verliefd op te worden! Velen die ik er heen heb “gestuurd” komen er net zo verliefd, als ik erop ben, vandaan! Ik heb op mijn Italië blog een uitgebreid artikel staan over dit geweldige plaatsje: 
Buone vacanze! Fijne vakantie!

Tessa IJmker // Turkije


Mijn favoriete vakantiebestemming is toch echt wel Turkije. Ik ben eigenlijk mijn hele leven vrij dicht bij huis gebleven (op een uitspatter naar Griekenland na), maar een paar jaar geleden ging ik voor het eerst op vakantie naar Alanya. Geweldig! Wat een zon, natuur en zee. Niet normaal. Sinds dat moment is Turkije mijn favoriete vakantiebestemming, maar dat kan ook zeker liggen aan het feit dat we daar 5-sterren all-inclusive zaten. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd. 

Lees Lees Lees // Sicilië


Eilanden, ik hou er van. Het heeft toch altijd een iets andere sfeer vind ik. Ik zoek ze dan ook graag op (van Ierland tot Sri Lanka tot de Canarische eilanden). Onze eerste vakantie met onze kleine man, hij was toen 10 maanden oud, was ook naar een eiland. We zochten behalve een sfeervolle ook een zon-zekere plek, waarbij we het eiland zo goed als helemaal zouden kunnen verkennen, op niet al te ver vliegen, kindvriendelijk, zowel natuur als cultuur, een lekkere keuken, en betaalbaar. Zo kwamen we uit bij… Sicilië! Overigens is op het betaalbare wel wat aan te merken, namelijk de kosten van een huurauto, die waren relatief hoog. We hebben echt genoten van de variëteit van het eiland. Er is ook zo veel te zien! En het eten hè, heerlijk. Kortom, we hebben ons er 3 weken zeer goed vermaakt, ik kan het iedereen aanraden!

Sim's Cup Of Tea // New York


Mijn favoriete bestemming is een stad waar ik nog nooit in mijn leven geweest ben. Klink gek, niet? Toch trekt the Big Apple a.k.a. New York, mij enorm! Ik hoor er ook alleen maar goede verhalen over. Iedereen die ik ken en ooit daar geweest is, geeft aan dat het een geweldige ervaring is. Daarnaast heb ik zelf al een aantal bucket list items verzameld met dingen die ik zeker wil gaan doen. Dit zal dus zeker geen luiervakantie worden. Als ik ga, wil ik minimaal drie weken gaan en zoveel mogelijk ontdekken. Wellicht bezoek ik dan ook nog een aantal andere mooie steden in de buurt!

Lodiblogt // Amerika


Twee keer heb ik het geluk gehad om voor ruim zes maanden door Amerika te kunnen reizen. In al deze maanden heb ik veel kunnen zien van het natuurschoon van Amerika. De diversiteit van dit land heeft me het meest enthousiast gemaakt. Natuurlijk is de Grand Canyon adembenemend, maar dit land heeft zoveel meer te beiden. Van de gigantische watervallen bij de Niagara Falls, de klimrotsen in Zion NP, het gekkenhuis van Las Vegas, de Hoodoos in Bryce, de sneeuwbergen van Olympic NP en het western gevoel bij Monument Valley. Amerika is helemaal uitgerust voor toeristen – op de goede manier- en mensen met kinderen dus voor mij absoluut mijn favoriete vakantiebestemming.


Al een beetje inspiratie gekregen voor de vakantie? Ik zeker wel! Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van deze serie. Volgende keer gaan we het hebben over het favoriete make-up product.

Wil je zelf nu ook een stukje insturen voor een van de komende keren? Stuur dan een mailtje naar yvonneadbruin@gmail.com en dan zal ik je zo snel mogelijk een antwoord terug sturen. En ja, het is toegestaan om ook je blog link te vermelden.

Q: Wat is jouw favoriete vakantie bestemming?




7 opmerkingen:

  1. Wat onwijs origineel om zo'n overzichtje te maken en het is ook nog eens heel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is hartstikke leuk geworden Yvon, je lijstje met vakantiebestemmingen. Vond het ook heel leuk hieraan mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Zowel voor je compliment als je deelname ;)

      Verwijderen
  3. Hey wat leuk, de eerste is online (al een tijdje zie ik maar ik ben op vacance dus niet veel online haha)!
    Leuk geworden, benieuwd naar de volgende!!
    Groeten!
    Judith (leesleeslees.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! :D Ik ving het zelf ook erg tof geworden ;)

      Verwijderen
  4. wat een ontzettende leuke lijst is het geworden. Ik was op vakantie, dus had het even gemist. Maar ga het nog even delen.

    BeantwoordenVerwijderen