30 mei 2014

❀ CAKE met Nutella! ❀ | Food


Vandaag heb ik weer een recept voor jullie, namelijk.... Nutella CAKE. Het is een cake met erin Nutella! Ik heb een paar recepten gemengd en ik hoop dat jullie het leuk vinden!



Benodigdheden:
- 150 gram volle yoghurt
- 240 gram kristalsuiker
- 300 gram bloem
- 150 gram ongezouten roomboter
- 4 eieren
- 2 zakjes vanille suiker
- 6 gram bakpoeder
- Nutella

Stap 1:
Verwarm de oven voor op 150 - 160 ˚C.

Stap 2:
Stop de ingrediënten allemaal in een kom.


Stap 3:
Mixen maar!!


Stap 4:
Vet met boter de bakvorm in en strooi er wat bloem overheen. Door deze stap komt de cake gemakkelijk uit de vorm.


Stap 5:
Vul nu de vorm voor de helft met het beslag.

Stap 6:
Neem de Nutella en smeer/verdeel dit een beetje over de cake. Dit was lastig, dus heb ik een vorkje gebruikt om de Nutella te verdelen en van het mes af te halen.

(een beetje bewogen)

Stap 7:
Doe de rest van het beslag in de vorm.


Stap 8:
Stop de vorm voor 60 - 90 minuten in de oven.

Stap 9:
Na dit (anderhalf) uurtje check je of de cake van binnen niet te zacht is. Dit doe je door er met een saté-prikker in te prikken. Als er nog wat van het beslag aan de prikker zit doe je de cake weer eventjes in de oven voor ongeveer 5 minuten. Dit herhaal je tot de cake goed is. Als de cake nog heel zacht is kan je ook 10 minuten doen.


Stap 10:
Eventjes laten afkoelen!

Stap 11:
OPETEN MAAR!


Dit was mijn recept. Ik hoop dat jullie het leuk en lekker vonden! Heb je deze cake ook gemaakt? Deel deze dan met een foto op jouw social media en tag xBYUS er in! Tot de volgende keer!

Door: Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen