28 januari 2015

Cupcakes versieren met Fondant stamping | Review


Voor mijn verjaardag heb ik een fondant stamper gekregen. Ik was erg benieuwd naar hoe dit zou werken en wat de mogelijkheden er mee waren. Het leek mij leuk om dit ook met jullie te delen! Ben je benieuwd? Lees dan verder!

 
Ik was van plan cupcakes te gaan maken uit een pakje. Die had ik namelijk nog staan. Alleen vond ik dat een beetje saai, en had ik besloten om ze te gaan versieren met mijn nieuwe fondant stamper.





 Cupcakes maken vanuit een pakje is echt super makkelijk. Je moet er zelf een aantal dingen bij doen en voila! (Er zaten zelf al vormpjes bij! :o)




De cupcakes zagen er heerlijk uit! En ik kreeg helemaal honger van de geur!


Eerst ging ik chocolade botercrème maken. Dit deed ik door 100 gram gesmolten chocolade te mengen met 100 gram boter en 100 gram poedersuiker. Let wel goed op dat de chocolade niet te heet is als je het bij de boter en de poedersuiker giet. Dan wordt de botercrème heel erg zacht. Mocht het toch gebeuren, dan kan je de crème altijd nog even in de koelkast zetten.


Tijd om het fondant te gaan stampen! Ik heb heerlijke, naar chocolade smakende, fondant bij de Xenos gekocht. 



Ik rolde een plakje fondant, koos een vormpje voor in de stamper, en zette de stamper op de fondant. Even goed aandrukken en je hebt een vormpje!


Helaas is het niet zo dat het vormpje al meteen los is van de fondantplak. Maar het ziet er wel echt super leuk uit!


Even los snijden dus maar!

  

Ik smeerde de cupcake in met botercrème.


Hierop plakte ik een gestempeld vierkantje. De mijne is wat gescheurd, want ik had ze wat lang laten liggen. Het is beter als je de plakjes meteen op de cupcake plakt. Zo voorkom je scheuren.


Ik nam een kleine spuitvorm en spoot een rondje langs de rand van de cupcake.



Conclusie:
Ik vind de fondant stamper erg handig en erg leuk! Ik snap alleen niet waarom er zo'n mega kast omheen zit, want volgens mij kan je ook gewoon een vormpje in de fondant drukken, maar ik erger me er niet aan. Wat ik wel jammer vind is dat je zelf de vormpjes nog moet uitsnijden, maar dit kan voor sommige vormen van decoreren misschien juist wel handig zijn.
Verder vind ik het een erg leuk apparaat en ik weet zeker dat ik het nog vaak zal gaan gebruiken!

Zou jij ooit zo'n apparaat kopen/gebruiken?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen