13 mei 2015

Mijn Polaroid Camera + DIY

Heyy,

Sinds ik weet dat er polaroid camera's bestonden in het verleden liep ik al te dromen dat ik ooit zelf zo'n camera wilde hebben. Met mijn verjaardag mocht ik mezelf tot eigenaresse van een echte vintage polaroid camera benoemen! Ik ben echt super blij met mijn camera dus vandaar dat ik jullie er wat meer over wil gaan vertellen, maar ook heb ik een DIY voor jullie in petto die gaat om het bewaren van je polaroid foto's.


De polaroid die ik heb is een echte oldie. Het is de Polaroid 600! Je maakt 'm open door de klep omhoog te tillen. Je moet wel opletten met het fotomaak knopje, want deze werkt ook als de klep dicht zit. Als de klep open is zie je meteen allerlei dingen verschijnen. Een grote flitser, de lens, een soort diafragma insteller en een kijkgaatje. Aan de - vanaf voren gezien - linker kant zitten allerlei knopjes. De groene is om een foto te maken en de zwarte daaronder is om de fotopapierlade te openen. Bovenop de camera zit een glimmend 'knopje'. Als je hier goed in kijkt kan je zien hoe veel foto's je nog kunt maken.


De eerste foto die ik maakte ging al gelijk mis. Want ik wilde eigenlijk helemaal geen foto maken. Ik was bezig met het openmaken van de klep en toen klikte ik op het fotomaak knopje, dus deze foto is helemaal zwart *oeps*... De foto's die volgden gingen al stukke beter! Eigenlijk is een foto maken op deze manier heel erg makkelijk en leuk omdat je de foto al gelijk hebt. Het enige jammere is dat de foto's zo duur zijn en dus in een keer raak moeten zijn. Vandaar dat ik mijn camera alleen gebruik voor speciale momenten.


Als je deze camera eerste hands wilt kopen ben je al snel 90,- kwijt. Daarom is het slim om op marktplaats te zoeken naar een leuke camera. Doordat de mijne van marktplaats komt kostte hij maar 12,50 :D Alleen zijn de prints nu nog erg duur doordat het een niet zo veel gebruikte camera is... De prints die ik gebruik koop je hier.


Ik ben erg blij met mijn camera en met de foto's die hij maakt! Alleen wist ik eerst niet zo goed hoe ik de foto's op een leuke en handige manier kan bewaren. Maar toen ik in de HEMA liep en echt super leuke foto boekjes zag liggen had ik gelijk een idee. Dus vandaar nu een leuke en snelle DIY!


Wat heb je nodig?



Stap 1: Maak van het witte papier velletjes die precies in de fotohoesjes passen.


Stap 2: Leg de foto neer op de juiste plek en schrijf er onder wie er op de foto staan, wanneer (dit zet ik altijd op de foto zelf) en wat je daar doet.


Stap 3: Plak de foto vast door met washi-tape twee hoekjes vast te plakken (washi-tape is hier erg handig voor, want hiermee voorkom je beschadiging van de foto).

Stap 4: Voor extra versiering kan je nog wat extra stickers en washi-tape rond de foto plakken.


Stap 5: Als het velletje klaar is kan je het in het fotohoesje schuiven en klaar ben je!


Hier heb ik een rijtje van mijn reeds gemaakte foto's in hun hoesje:


Ik vind dit een erg handige en leuke manier om mijn foto's te bewaren. :D

Dit was mijn artikel. Ik hoop dat jullie het leuk en handig vonden. Heel erg bedankt voor het lezen en tot de volgende keer! <3

1 opmerking:

  1. Leuk! Zelf heb ik een instax mini 8.
    Ben er helemaal gek op!
    Liefs Iep

    BeantwoordenVerwijderen