21 januari 2016

Mijn nieuwe vriend | Review




Na 100 jaar ben ook ik dan eindelijk te vinden op snapchat! Steeds maar wilde ik het niet aanmaken om wat voor redenen dan ook, maar nu ik een nieuwe mobiel heb wilde ik toch wel weten hoe het is. Dus ja, ik ben nu ook onderdeel van de snapchat-familie (voeg me gerust toe: Yvonnee-xx, schaamteloze zelfpromotie ;) ).

Dit kan allemaal doordat ik in het bezit ben van een prachtige nieuwe telefoon, de Huawei p8 lite! Mijn oude mobiel was bij de reparatie, maar bleek na een maand ongenezelijk kapot te zijn. Tijd voor mij om een nieuwe te kopen dus. Eigenlijk was ik er wel blij mee. In anderhalf jaar had m'n mobiel zo veel kuren en moest al twee keer naar de reparatie gestuurd. Ik was er helemaal klaar mee en was blij dat ik een andere kon kiezen. Omdat mijn Nokia Lumia 520 binnen de garantie termijn stuk ging kreeg ik van de winkel een waardebon. Met de mogelijkheid om wat bij te leggen koos ik mijn nieuwe mobiel en daarbij ook nieuwe mogelijkheden.


En wat ben ik er blij mee! Een heerlijk groot scherm (bijna 2x zo groot voor mijn gevoel) en zo scherp als je-wilt-niet-weten! Doordat ik nu een frontcamera heb koos ik er voor om verslaafd te raken aan Snapchat. Samen met een vriendin sturen we de meest maffe foto's naar elkaar. Maar we maken het niet te wild hoor, want overdrijven is ook een vak.

Maar goed nu weer over naar de mobiel zelf. Het besturingssysteem van deze Huawei is Android, maar je hebt de mogelijkheid om de icoontjes eruit te laten zien als Apple. De camera heeft 13 MP en aan de voorkant 5 MP. Goede lenzen waar je leuke foto's mee kunt schieten. Bij de frontcamera is er een optie 'mooier maken' en dat vind ik toch lollig! Je stelt zelf in hoe "mooi" je er uit wilt zien en als je deze instelling aan hebt staan zal je huid gladder worden en alles er omheen wordt net even anders gemaakt. Mocht je dus net een prut dag hebben qua uiterlijk, zet de 'mooier maken' optie aan and you go girl!


Verder is het allemaal heerlijk te bedienen en werkt alles lekker snel. De standaard 16 GB kan je ook nog eens extra uitbreiden met een micro-SD, maar met 16 GB kan je al erg veel dus laat ik de SD kaart achterwege.

De  opmaak ziet er erg mooi uit, maar ook de mobiel zelf is een appeltje voor het oog. Een mooie grote mobiel (waardoor ik gemakkelijk kan typen voor blogposts als deze haha) met een subtiele metalen rand. Zowel voor als achter is het design erg mooi en strak en ben ik er heel erg blij mee! Nu alleen nog een aantal toffe hoesjes, maar die wil ik zo snel mogelijk gaan bestellen.


Ik heb nu al een aantal apps die (nieuw) tussen mijn favorieten staan, maar daar zal ik later nog een artikel over maken. 

Q: welke mobiel heb jij?


2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi telefoontje heb je gekozen! Ik heb een Sony Xperia Z2.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :)

      Jouw mobiel ziet er ook vet mooi uit! Ik wilde misschien ook eerst een Sony Xperia, maar mijn keuze viel toch op Huawei i.v.m prijscategorie ;)

      xxx

      Verwijderen